In calitate de Client al UNIKA, ai dreptul de a fi informat cu privire la reglementarile aplicabile referitoare la incheierea contractelor la distanta intre profesionisti si consumatori in contextul in care apeleaza la serviciile oferite de Vanzator.
Cu exceptia cazurilor prevazute la art. 16 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorului in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea sau completarea unor acte normative, Consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute de dispozitiile acestui act normativ. Clientul are dreptul in acest termen de 14 zile de a notifica in scris Vanzatorul de retragere, pe adresa de e-mail marketing@unika.com.ro sau de a completa Formularul de retur disponibil pe Site, sectiunea „Informatii Cont”, si a-l transmite catre Vanzator.
Vanzatorul restituie orice suma primita de la Client, cu exceptia cazului in care acesta a optat pentru alt tip de livrare in afara de cel standard oferit de Vanzator. Rambursarea se realizeaza prin transfer bancar in contul IBAN transmis de catre Client. Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 zile de la acceptarea returului. Rambursarea se realizeaza in urma primirii produselor returnate de catre Client sau a dovezii furnizate de Client de trimitere a produselor. In ceea ce priveste restituirea de catre UNIKA a sumelor achitate de Consumator, in cazul exercitarii dreptului de retur se va rambursa suma integrala achitata de consumator, inclusiv costurile livrarii (taxa de curierat platita de consumator pentru a-i fi livrat produsul), in termen de maximum 14 zile de la data la care acesta informeaza UNIKA despre decizia de retragere din contract (despre retur). Prin exceptie, nu exista in sarcina UNIKA obligatia de a rambursa costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de Vanzator.
In cazul in care Consumatorul a optat pentru PERSONALIZAREA unui Produs oferit spre vanzare pe Site, acestea nu pot fi returnate in baza exercitarii dreptului de retragere din contractele incheiate la distanta, conform prevederilor art. 16 din O.U.G. 34/2014: Art. 16: Exceptari de la dreptul de retragere Sunt exceptate de la dreptul de retragere in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele: [...] c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; In cazul produselor PERSONALIZATE, conform dispozitiilor legale in materie, sunt exceptate de la retur urmatoarele tipuri de produse: o produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (produse personalizate). In cazul exercitarii dreptului de retragere pentru produsele nepersonalizate, Clientul este cel care suporta costul transportului aferent operatiunii de retur. Vanzatorul va rambursa in termen de 14 zile pretul aferent achizitiei, la care se adauga costul transportului initial al comenzii. Vanzatorul suporta costul transportului atunci cand returnarea produsului este determinata de culpa acestuia (cu titlu de exemplu, in cazul produselor cu defect de fabricatie). In acest caz, va invitam sa cititi sectiunea dedicata Garantiilor din prezentul document.